Nu snackar vi träning!

Idag igen har jag varit på förälder -babygymnastik. Trots dess namn är det i praktiken en grupp mammor och bebisar som är samlade för att snarvla i en stor sal. Första besöket var något av en katastrof. Tänk er 16 entusiastiska mödrar med bebisar, alla hade höga förväntningar. Nu ska vi rocka fett! Annat blev det. Jag tyckte nästan synd om den trevliga, men lagom överviktiga dragaren som kämpade med att motivera de vältränade mammorna i den stekheta salen. Hennes trovärdighet var ungefär lika stark som hennes egen fysiska styrka. Går att jämföras med en överviktig näringsterapeut som skall ge råd med viktnedgång. Andra gången var redan lite bättre. Förväntningarna var lägre och alla pysslade sitt eget så länge dragaren tappert gjorde sitt bästa för att visa vad vi skulle göra. Mest var jag kanske fundersam över varför allting skulle gå så försiktigt till. Jag menar Ta i lite och vi ser resultat? 

Idag var det andra bullar. Här pajades det inte om mammorna. En av de vältränade mammorna hoppade in istället för dragaren (som av någon orsak var borta) och vi började med att värma upp i ring. Jag som redan hade lagt på inställningen "hemmamamma söker kompis" var ivrig. Äntligen skulle jag få veta vem som är vem. Jag snappade hastigt upp vem som talade svenska, i vilken åldern bebisarna är och funderade vem jag skulle närma mig. Träningspasset gick snabbt, vi tränade mycket rumpa smyckad med celluliter och imorgon kommer toaletten kännas som "million miles away". Härligt! 

Dagen till ära ska jag posta en av mina favoriter, som även väninnan haft på sin blogg. Man blir ju bara sååå glaad! NU känner jag mig motiverad! Blir nog en långpromenad med uppförsbackar ännu på eftermiddagen innan solen börja söka sig ner igen.



MhFh 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras