Kalashelg

Det bäst med att ha namnsdagen dagen innan födelsedagen är att man får kalasa extra länge. Smaskig långhelg! Man kan bjuda in många gäster (läs gästerna bjuder in sig själva), klämma i sig en massa godsaker och man känner sig som en prinsessa inte bara en dag utan oftast två eller tom tre! Jag klagar inte!

Den här födelsedagen var det ovanligt många som hade möjlighet att fira undertecknad så jag bakade alla sju sorter. Vilket betyder att frysen är full av muffins, cupcakes, paj, bulla m.m som blev över. Jag blev en aning överbegeistrad. Erkänner. Huvudsaken dock att allting smakade. Ja nästan allting då. Vissa saker, som dagens tårta, krävde några omtagningar före jag lyckades baka ett tårtbotten som höll ihop tills jag fyllde den...

Muffins, cupcakes, jordgubbsmoussetårta, minibullar, chokladhavrekex - all made by me.
Ni kan gissa vad jag gjorde halva lördagen och söndag förmiddag..

Hallonmuffins med vitchoklad och chokladmuffins med färskost 

Tranbär- och Dumle cupcake med frosting - sötbombervarning!

Måndagens katastrofkaka - choklad med persikomousse

Mumspajen med skinka, purjo och ost

Blöjtårtan av syster - En liten trehjuling åt lillen!

blommor av papsen

Födelsedagskort!

Fina fina buketten av A med föräldrar

FINALLY IT'S MINE! TACK GULLE RADIOKILLEN T <3

Tack för alla fina gåvor och kort!!!



Det har varit långa, härliga festdagar! För första gången på flera, flera år har syster med familj, papsen, gudmor med dotter och vänner haft möjlighet att fira min födelsedag. Jag kan inte minnas när jag bälgat i mig så här mycket kaffe! Och snacka goda köttbullar i gräddsås min syster och hennes gubbe fick smaka på! Radiokillen T frågade idag om jag har en lillebror i magen. Ser nog ut så efter allt man lagt in i matluckan!

Tack till alla som kommit ihåg mig och till alla som tittade förbi. 

Radiokillen T och lillen sover sedan en timme tillbaka. Jag ska också krypa under täcket så att jag imorgon orkar titta igenom alla gratulationer via sociala medier och telefonen. 

Gåvan som 5åringen valt - Tack och GOD NATT!

MhFh

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse