Kontaktannons

När jag äntligen försöker hitta en annan mamma att umgås med är det snarare omöjligt att hitta SVENSKSPRÅKIGA UNGA mammor. Alla är närmare 30-strecket, de flesta över, eller har för många barn. Därmed lägger jag nu ut en kontaktannons för att nå de där mammorna som kanske skulle vara intresserade av att grunda t.ex. en Marthakrets för ungmammor.

"Karriärsinriktad tonårsmamma på snart 25 år söker likasinnade sociala och energiska unga kvinnor att förbättra världen med under vagnpromenader, bebbekaffen och dylika sysselsättningar. Intresse för samhället, projekt samt organisering av evenemang och verksamhet ett plus. Gärna max ett barn. Soffpotatisar, gnällisar och hemmaråttor undanbedes. Kontakta undertecknade om du känner dig träffad."


MhFh

Kommentarer

  1. Nu måst nog min kära Säpinä komma ut ur hennes bubbla!!!
    Åldersdiskriminering är inget jag tänkte att du skulle drabbas av! Ajajaj! Det gäller att hitta likasinade OBEROENDE ÅLDER!
    Tror du och jag skulle ha såå mycket gemensamt fast jag närmar mig 40.... (suck!) Ja samt om jag skulle då ha ett barn... :D
    Tror du att jag har mycket gemensamt med majoriteten av mina åldersgrupp!?! Not so much!
    Du kommer nog att hitta nya vänner, men du måste ge alla en chans och inte dömma efter ålder, antal barn...
    Kram, Pinklady

    SvaraRadera
  2. Jag åldersdiskriminerar inte. Jag gillar mänskor i alla åldrar, men det skulle vara bra att få bolla med någon i samma ålder angående jobb, karriär och dagens samhällstrender. De äldre har upplevt andra tider och de yngre har inte nödvändigtvis varit lika länge i arbetslivet. Går att jämför med att söka jobb. Ni som är ett par år äldre har mycket mera erfarenhet och behandlas på ett annat sätt än oss gröngölingar "som inte kan något".

    Och orsaken varför jag önskar en mor med några barn är för att jag helt enkelt inte tycker om barn så mycket att jag skulle orka ha en playdate med en fyra barns mamma. Kanske sen om jag själv får många barn, men ett är riktigt tillräckligt att smälta.

    Och HMPF! Jag lever inte i någon bubbla. Jag bekantar mig med en helt ny värld.

    SvaraRadera
  3. O det står ju ingenstans att man måste vara under 30. Man kan ju vara ung i själen ;) Likasinnad.

    SvaraRadera
  4. Du har hamnat i en ofrivillig bubbla! Du vill ha likasinnade att umgås med, men de lyser med sin frånvaro. Jag bara reagerade på, enligt min åsikt, snäva syn på ålderns inverkan. men kanske det är jag som har ålderskris...

    Sen vill jag påpeka att du har säkert mera arbetserfarenhet än de flesta i din ålder. Om it det så åtminstone dubbelt med arbetsmoral. Och tyvärr kommer vi vackra, evigt unga, glada, utåtriktade kvinnor att ibland få blicken "att va tror du att du kan då??"

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras