Framåt, framåt, framåt, framåt...

Tillbaks igen tillbaks igen tillbaks igen tillbaks igen
Framåt framåt framåt framåt
Tillbaks igen tillbaks igen tillbaks igen tillbaks igen
Lunka på lunka på i min gamla kofta
Lunka på lunka på i min gamla kofta
Hade jag hade jag känger och galoscher
Skulle jag skulle jag aldrig gå i toffler 

Finns det något värre än att vakna mitt i natten och höra hur barnvisorna klingar i huvudet? NEJ! 

På den HÄR sidan hittade jag 115 barnvisor, men jag kände nog inte igen många. Gör ni?

Så fort vi kommer till landet i väst ska jag nog gå på jakt efter en sångbok och några böcker som man kan läsa till godnatt saga. Sådana lyser med sin frånvaro i vårt hem och jag skulle ju gärna både sjunga och läsa med flickan.

MhFh 

Kommentarer

  1. Gå till bibban, här finns iaf massor med böcker för riktit små barn :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Silverskedens betydelse