Mitt H&M

Jag gillar H&M och jag skäms inte för det. Det stöder min filosofi på många sätt. De billiga priserna gör att jag kan förespråka kvantitet framom kvalitet, jag behöver byka mindre och flickan behöver inte bära samma kläder varje dag. Deras webbsida är välbyggd, enkel och shoppingvänlig för alla åldrar. Dessutom kör de ännu de traditionella shoppingkatalogerna, som de flesta företag redan skippat. Ingen bra idé om jag får uttrycka mig. Det finns inget bättre än när en tjock katalog dimpar ner i postluckan och man kan i lugn och ro bläddra, ringa runt och fundera vad man ska inhandla. Allt detta INNAN man lägger på datorn och börjar trassla sig genom webbshoppen. Naturligtvis sjunker det några extra plagg ner i varukorgen. 

Det finns många som talar om de negativa etiska aspekterna hos storföretaget. De har, tyvärr, blivit fast för än det ena, än det andra, men jag vägrar tro att övriga klädkedjor bär på mindre synder. Skillnaden är bara den att H&M är så pass stort och globalt att fokusen går direkt på dem. I en studie i en barntidningen visade sig att H&Ms kläder var barnvänliga så länge några andra klädaffärer blev fast för farlig metall i sina plagg. Om man skulle börja gräva i alla underleverantörer till andra barnklädesmärken är jag säker på att den finns något skelett hos de flesta. Undantag bekräftar regeln. För oss konsumenter handlar det om att kunna förlåta dem som tar ansvar för det som kommer fram. 


Nu till huvudsaken. De har ju sååå söta kläder i vinter kollektionen.. Nedan några söta exempel.



Klick klick klick klick klick..

MhFh

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras