Ballongfight på Stockmann

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151802692509822&comment_id=32048933&offset=0&total_comments=27


Doddi. Nu ska jag uttala mig igen och orsaka lite sura miner.

1. Om du tar med din unge på ett evenemang som är fullsmockat med människor är väl barnet på ditt ansvar? Trevlig ide med ballong åt barnet så att du hittar honom eller henne bättre, men var det inte pappan i det här fallet som gav hopp åt barnet om en ballong?

2. Ballongen är Stockas egendom. Om han frågade den till låns skall man väl också lämna tillbaka den? Då skiter jag i om den va dyr eller inte.

3. Ja ok det var väl kanske lite att ta i att springa efter ballongen, men sprida det på sociala nätverket för att du har behandlats fel? Det här är väl lite som att klaga över att arbetsgivaren inte förlänger ett tidsbundet kontrakt när man haft ett moderskapsvikariat. Eller studerande sm måst betala tillbaka studiestödet för att de har varit så slarviga och inte följt med sina inkomster. Voi  Buhu. Tänk om alla barnfamiljer skulle tänka lika som den här pappan? Jag lånar en ballong och så tar jag den hem. Hur många ballonger månne Stocka har kvar när första Galna dagen är förbi? Varför ska den här ungen ha någon särbehandling? Jag bara frågar..

4. Det är omöjligt att signalera åt kunde att det är speciella dagar utan rekvisita. Jag förstår inte varifrån kunde får för sig att det är OK att gå och tafsa på allting. Varför for han inte rakt till skyltfönstret och LÅNADE något för shoppingturen kan man fråga sig? För att man GÖR INTE så. Så tassarna bort från ballongerna. Inte under på att dagens barn inte visar någon respekt för vuxna, skola eller saker.

Jag håller fast vid min åsikt. Ballongen var till låns och därmed kan du komma efter den igen på söndag. Punkt

Jag vill också säga till sist att mest tycker jag synd om lillpojken. Hans far gav honom hopp om en ballong. En tvååring behöver inte se skillnaden mellan LÅNA och FÅ. Dessutom sprids nu hans ansikte på internet till något han är oskyldig till och knappast förstår något av situationen där folk beter sig som världens undergång när hans far helt klart inte vill ta något ansvar för sitt beteende utan lägger allting över på Stockmann.

Nu är det någon som säkert tycker jag är kall, men rekvisita är inte kundens.

MhFh



Kommentarer

  1. "Pojan isä kertoo Iltalehdelle, että asia on nyt sovittu perheen ja Stockmannin välillä. Hän kertoo ladanneensa videon Facebookiin juuri sen vuoksi, että saisi tavaratalon henkilökunnan miettimään tekoaan uudemman kerran."

    Och helt klart tänker han inte heller ta något ansvar för sin del

    Kolla hela artikeln på http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013101117594832_uu.shtml

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras