the famous BAKUNDERLAG







Nu har jag äntligen fått mitt bakunderlag. Inga fler bakverk på snuskiga arbetsytor! Nej, jag har inte bacillskräck, men nu blir det fräschare OCH enklare att baka. Den här införskaffades på Tupperware-partyt i början av januari. 

Tupperware är annars ett intressant koncept. Bra produkter som säljer sig själv. Fast konsulten skulle vara  helt usel kommer värdinnan ändå upp i 500-600 euros försäljning. Och då talar vi om lata hemma-mammor produkter. Laga ris i mikron-burkar. Koka potatis i mikron. Baka en chokladkaka på fem minuter. Senast idag tillredde jag havregröt i mikron i en Tupperware-kanna för att jag är rejält dåligt på att koka havregröt på spisen. Dessutom hade vi slut på gröt och flickan var hungrig. 

Tupperware är hållbart, men jag var förvånad över hur lite nya produkter de hade i katalogen. Jag HADE ju det mesta redan. Läs burkar och kannor jag smugglat ut från mammas hus.. Så det blev inga fler produkter. För den här gången. Nu kan jag vänta 10 år igen med att gå på ett party. 

MhFh 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras