Återvinning till lillen

Så hela syprojektet började för att lillen behövde ett högre spjälsängsskydd. Efter att jag sökt igenom affärer och babyloppisar gav jag upp och gick in i tygbutiken. Några euroslantar senare hade jag hittat rätt färg och passlig storlek tyg av slumpen i en rea-låda. Bara att sy. Här ser ni slutresultatet:



Det vita lägre är det dubbelt dyrare IKEA spjälsängsskyddet jag inhandlade i somras. Åker säkert till salu snart iom att det inte uppfyller sin funktion i vårt hus..



Perfekt grå. 


Ja nu blev det ju inte så finslipat som jag hade tänkt mig, men väl nog för att täckas läggas i sängen och jag kan skryta med att JAG har sytt det.

Skjortblusen som blev en klänning

Och när jag nu höll på klippte jag sönder några klädesplagg min väninna hämtade till mig i somras. 

En gammal ESPRIT-jumper blev mjukisbyxor. 

Finns en kass med kläder kvar ännu så ska se vad jag hittar på av dem :)

MhFh

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras