KöpSTOPP

Japps, nu har frun i huset inlett köpstopp! 

Inga barnkläder, inga inredningsprylar, inga kläder eller smycken eller annat obehövligt. 
Endast enormt VIKTIGA prylar eller grejer får inhandlas. Sytråd, något flickan behöver, mediciner, duschtvål, tvättpulver, födelsedagspresenter.. Ja, sånt där viktigt. 

VARFÖR 
inleder man köpstopp kanske ni funderar er. Konstigt nog har det ganska och lite att göra med att det blir snart knapert om pengarna i och med att jag inleder min vårdledighet. 

Främst vill jag kontrollera mig själv. Se hur långt vi klarar oss.

För det andra vill jag njuta av det vi äger och har! Jag kan inte säga att hemmet är färdigt inrett för det är det väl aldrig, men däremot kan jag säga att jag är ganska nöjd med både sovrummet och vardagsrummet för tillfället. Dessutom ligger det en massa kuddfodral, ljus, filtar etc i garderoben som man lätt kan ändra färger med om jag råkar tröttna. Till sommaren till exempel. 

För det tredje vill jag sluta samla på mig grejer. Sedan 2007 har jag flyttat varenda j*vla sommar och passat på att sälja att obehövligt. Jag vägrar släpa på den mängden saker igen som jag hade i min första bostad. Dessutom vet jag att det ännu ligger lådor hos mor..

Helt ärligt är jag också nyfiken på hur långt vi kan stretcha inkomsterna genom att "sluta konsumera". Förhoppningsvis samlar sig en slant eller två.

Så hur länge ska jag hålla fast vid mitt köpstopp? Gärna året till slut, men jag börjar med januari till maj. Om jag lyckas fortsätter jag gärna. 

Lite ska jag dock fuska. Min väninna hade en superfin bricka till salu som jag gärna skulle köpa åt mig själv. Mitt kommande projekt  behöver också en kalender. Två små grejer som nog är behövliga ;)

MhFh 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras