Sweatbic

Igår tassade jag iväg på SWEATBIC. En kombination av aerobic och styrketräning. Tänk er ett långt avlångt vitt rum, med fönster på en vägg och speglar på resterande tre. För många kvinnor, unga som gamla, på ett litet utrymme. Bra musik, hantlar, vikt skiva, aerobic step board, vattenflaskor och svett. Bäst av allt var nog dragaren. Supersporrande kvinna i sin bästa ålder. Jag som aldrig gillat kvinnodominerade motionsformer blev riktigt varm i kläderna. Ja, den lektionen ska jag nog delta i igen. 

När man tränar är det alltid bra att ha ett mål. Något som motiverar än att kämpa på. Mitt mål är inte att gå ner i vikt. Jag vill helt enkelt ha muskler så att jag orkar leka med flickan, springa och spela fotboll med henne samt få bort det "lösa skinnet". Jag vill ha en platt mage så att min lilla överkropp kommer fram, en rygg som inte bestämmer att byxorna sitter dåligt, starka ben, armar med muskler m.m. . Det handlar ju inte om att "vara snygg", titta ytligt på kroppen, utan att se vad som finns innantill. Jag kommer inte bli någon muskelknutte, utan vill bara höja konditionen.

MhFh 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras