Nytt år, nya tag

2014! Äntligen säg! Ni vet inte hur jag har väntat på att olycksåret 2013 skulle ta slut. Ett riktigt ruttet åt har det varit. Ja, skulle jag haft en manick som bandar in alla tankar och antecknar ner dem till en bok skulle jag ha en trilogi om hur allt kan gå åt fanders. Men NU ska jag blicka framåt och hoppas på att vinden är med oss detta år istället. 


2014 låter ju riktigt charmigt.
Gör inte det? Kanske jag bara lurar mig själv genom att intyga mig själv att detta år inte kan bli sämre än senaste år.



År 2014 innebär för mig nya projekt. Förnyelse. Vila. En mamma sa åt mig att man har aldrig så mycket tid i sitt liv som när man är hemma med det första barnet, så nu ska jag passa på att göra det mesta som hittills blivit ogjort. Får se hur mycket jag hinner med! Till att börja med ska jag ta mig till svärmor för att låna hennes SYMASKIN! Ja hör och häpna!

Jag ska SY! 

Innan julen sydde jag två kuddfodral till sovrummet. Med tanke på att jag inte rört en symaskin sedan jag gick i sjuan i högstadiet, det vill säga år 2001? så var jag ganska nöjd över slutresultatet. Jag återkommer med syprojekten OM de lyckas. 

Jag har också tagit ett ENORMT steg i livet. Jag inhandlade i måndags ett GYM-KORT! 

Say WHAAAT!?! 

 Mina gymbesök kan summeras på en hand. De flesta skedde i samband med gymnastiken i gymnasiet så ni kan tänka er att jag kände fjärilarna flyga i magen när jag klev in genom dörren till receptionen och stolt frågade efter kortet. Jag ÄR stolt över mig själv. Jag har slutat snacka och börjat agera. Nu ska jag bara släpa rumpan dit och använda kortet. 

Jag ser verkligen framemot det nya året.
 Känns som om jag fått en rejäl nystart i livet. Och nu ska jag lägga mig innan jag blir riktigt överexalterad och klarpigg mitt i natten. Jag lider ännu av svängd dygnsrytm, men jag ska ta tag i den. Och det känns BRA! Nu ska vi sluta sova bort hela morgonen och istället pumpa positiv energi! 

Sussa sött! 

MhFh 


Kommentarer

  1. Så dåligt kan väl inte år 2013 ha varit...du har ju fått en egen liten skatt!! :)

    SvaraRadera
  2. Jag har fått en härlig liten skatt, ja och utan komplikationer i varken graviditeten, förlossningen eller tiden efter, men allting annat har nog gått med minst fem hinder :) Som tur har jag haft tid att smälta allting! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras