Layouten

Nu kanske en del av er funderar varför i helsike undertecknade byter layout så ofta. 

Det finns flera orsaker, men jag ska nämna bara två. 

För det första har jag tendensen att tröttna på en det ena, en det andra, så jag tycker om att växla ganska hastigt i snabb takt.  Min klädgarderob brukar jag rensa ganska ofta och nya plagg fyller ut tomrummet de gamla lämnar efter sig. Arbetsplatsen byter i takt med att jag avancerar vidare. Jag flyttar si sådär en gång i året från en bostad till en annan och när staden börjar kännas liten tar jag soffan under armen och drar vidare. När det gäller förhållanden till män har jag hållit mig till långdistans, det vill säga se, men inte röra. De har fått bjuda på middagar, kaffen och resor till Paris, men någon närmare kärlek har jag inte bjudit på. Så har man inte behöva titta på samma nuna en längre tid.

Nu har ju min livssituation förändrats en hel del. Jobbet ligger på is, iom mammaledigheten, men familjelivet har stabiliserat sig ( a thing called LOVE) och hemmet skulle gärna få förbli det samma en stund framöver. Jag bara inte VILL flytta nästa sommar.

Så jag måste ju få byta ut något och vad är inte bättre än att fräscha upp bloggen alltid då och då?

Sedan finns det ju en annan, betydligt simplare anledning. Nämligen TEKNIKEN. Så fort jag vill ändra en lite pjuttifjutt detalj så som färg på inläggen eller stilen på inläggsrubrikerna har Blogger tendensen att krascha och allting kommer tillbaka till standard utseende. Det är nog den egentliga orsaken. Men en otroligt bra motiv till att ändra lite. Lite grann bara. 

Så nu vet ni det!
Tudiluu!

MhFh  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras