Sociala mediernas effekt

Sådana här texter sprider sig som elden på sociala medier. Även nu väntar jag på konsekvenserna för företaget OCH när berättelsen hamnar på kvällstidningens löpsedel..

VAKUUTUSYHTIÖ POHJOLA
15.10.2013 kotimme tuhoutui tulipalossa. Olimme tuolloin reissussa n. 650km päässä kotoa.Ilmoitimme tapahtuneesta Pohjola-vakuutusyhtiöön puhelimitse.Kysyimme sijais-asuntoa, mutta vakuutusyhtiö vastasi, että emme saa sijais-asuntoa koska meillä on koira. Jos lopettaisimme koiran, olisi meillä mahdollisuus saada sijais-asunto.Saimme vahinkoilmoituksen vastaanotosta ilmoituksen, sekä lisäselvityspyynnön yhdestä asiakirjasta. Ko. asiakirjan toimitimme 18.10.2013.Kävimme lokakuun lopulla katsomassa palon jälkiä. Paikalla oli myös vakuutusyhtiön edustajia; palosyytutkija ja toinen hlö, jonka asemasta yhtiössä en tiedä. Tapaaminen oli pettymys, sillä vakuutusyhtiön edustajat olivat kaukana asiakaspalveluhenkisistä, tai edes asiallisista.Lähetimme vakuutusyhtiöön kyselyä asunto-asiasta. 7päivää myöhemmin lähetimme uuden viestin, sillä emme saaneet vastausta aiempaan kyselyyn. Saimme vastauksen: määrä kuinka paljon vakuutusyhtiö korvaa vuokraa/kk. Tässä vaiheessa olimme olleet 13päivää kodittomia.Kukaan Pohjolan henkilökunnasta, joihin olen ollut yhteydessä, ei ole osannut sanoa mitään, ei vastata kysymyksiini.. Soitin Pohjolan puhelinpalveluun, josta vastannut nainen kertoi, että kaikki tarvittavat asiakirjat ovat saapuneet vakuutusyhtiöön ja asian käsittely pitäisi edetä. Vasta 21.11. sain yhteyden asiankäsittelijään, joka ilmoitti, että ei käsittelekään asiaa. Hän antoi toisen hlön tiedot.Olemme olleet yhteydessä korvauspäällikön kanssa, joka kertoi, että vakuutusyhtiö korvaa vuokra-kuluja isompaan summaan kuin aiemmin meille oli kerrottu. Oikean tiedon tavoittaessa meidät, olemme olleet kodittomia yli kuukauden.ELI:Olemme toimittaneet lisäselvityspyynnössä mainitun asiakirjan 18.10.2013 vakuutusyhtiölle, eli vakuutuksenantajalle. Muiden asiakirjojen ja tietojen toimitusta ei lisäselvityspyynnöissä ole mainittu. Toisin sanoen meidän olisi pitänyt saada vakuutuksenantajalta tieto korvauksen suorittamisesta 18.11.2013 mennessä, eli kuukauden kuluessa siitä, kun toimitimme vakuutusyhtiön pyytämän asiakirjan.28.11.2013 korvauspäällikkö lupasi, että saisimme korvauspäätöksen 6.12.2013 mennessä.Korvauspäätös tuli n. viikkoa myöhemmin ja siinä lukee vahingon olevan ”korvattava”.Asian käsittelijä Pohjolasta kävi luonamme keskustelemassa irtaimistosta. Hän pyysi kuitteja (!!!) ja kuvia tavaroistamme sekä kodistamme. Meillä on kyllä ollut tapana säilyttää kuitit kotona. Kuten myös tietokoneet, tulostetut kuvat ym.15.12.2013 löysimme vuokra-asunnon. Soitin Pohjolaan ja kerroin asiasta 18.12.2013. Vakuutusyhtiöstä pyydettiin lähettämään vuokrasopimus sekä vuokranmaksua varten tarvittavat tiedot heille. Lähetin tiedot 18.12.2013. Tänään 13.01.2014 sain puhelun, jossa kuulin, että vakuutusyhtiö ei olekaan hoitanut yhtään vuokranmaksua. Otin yhteyttä Pohjolaan, josta aiottiin selvittää asiaa ja lähettää sähköpostilla selvitys asiasta.Sain sähköpostia: ”Hei! Tiedoksesi. Asian käsittely on edennyt siten, ettemme enää voi maksaa mitään korvauksia tästä vahingosta. Teemme lähiaikoina korvauspäätöksen asiasta.”
Mielestäni ihmisillä on oikeus tietää, millaiseen firmaan mahdollisesti rahojaan syytää vakuutusmaksujen merkeissä. Onnittelut teille, joilla vakuutusasiat ovat kunnossa (=muualla kuin pohjolassa) ja pahoittelut jokaiselle, jotka makselevat pohjolalle laskuja. Mietittehän uudelleen?
En toivo tällaista kenellekkään, kodin ja kaiken irtaimiston menettäminen on jo tarpeeksi rankka kokemus, mutta se, että pohjola tekee elämästä sen lisäksi helvettiä, on asia jonka toivon jokaisen tietävän.Jaksaminen on välillä hyvinkin tiukilla - kiitos pohjolan!!
Kokeillaan nyt tätä sosiaalisen median voimaa, eli jakoon - KIITOS!!


MhFh

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras