Radiokillen T

Vilken slapp träning det blev idag under förmiddagens träningspass. Orsak? Klantig käring, fel vikter, snurr i bollen och sjuka skulderblad. Nej nej. Med andra ord blev Sweatbicen också en riktig pina, MEEEN jag tröstar mig med att någon träning är bättre än ingen träning.

Jag måste annars berätta om senaste helg. Kvinnodagen till alla ära, men ännu viktigare för oss var nog vår ÅRSDAG. Dagen, som också gett namnet till gubben på bloggen. Radiokillen T. Någon som funderat på varifrån det kommet? Här kommer en kort förklaring för er som missat.

Hela kärlekssagan började alltså 8 mars 2012 (!). Vi hade haft daglig kontakt i ungefär ett halv år innan, men det var nog först på kvinnodagen det blev mer verkligt att vi kunde ha en framtid tillsammans. Jag råkade vara på en arbetsintervju i huvudstaden och vi bestämde oss för att träffas efteråt. En mycket spontan idé som inte skulle leda någonstans. Trodde jag (?). När jag stod vid stadion ringde plötsligt radion och läste upp en dikt för mig, kvinnodagen till ära. Under tiden kom Radiokillen T på plats och jag hade mina aningar om att han låg bakom det hela. Jag var hans finaste Strössel. Hans genanta leende avslöjade allting.

Sedan gick det fort. Jag var såld. Kär säger andra. Inte sådär besatt, utan lycklig. Jag som inte ens brukar falla för dylika uppvaktningar. Varken röda rosor till jobbet eller dejten till Paris hade fått mig på fall. "Lägg på värmen", brukade vännerna säga. Kanske jag lagt på värmen för påsken därefter blev vi officiellt tillsammans och jag började aktivt söka jobb i huvudstadsregionen. I september fick vi veta att krabaten gjorde ankomst och på något naturligt sätt har vi blivit en liten familj. Det har varit uppgångar och nedgångar, men inget vi inte kunnat hantera.

Senaste fredag firade vi då vår årsdag. Flickan fick spendera tid med famu och fafa och vi åkte iväg på bio. Trots att filmen var riktigt kass, kände jag mig som tio år yngre. Och vilken känsla! När man känner igen sin partner igen. Att det finns en gnutta Säpinää under skinnet av trötta ögon och en sliten själ. När man förstår att livet som småbarnsförälder är tillfälligt, men kärleken kan vara evig. Oj vad jag tycker om den killen <3.

MhFh

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse