Den som skrattar sist skrattar bäst

Socker. Jag blir så evigt förbannad på människor som anser sig ha rätt att stoppa godsaker i vår dotters mun när vi inte ser. Det är JAG och Radiokillen T som är hennes föräldrar och VI som har rätt att bestämma över vad hon äter. Så otroligt respektlöst att skratta ut min muffins! Och annars också att gå bakom ryggen. Jag tyckte det var en trevlig gest att ge dottern något annat till mellanmål med bananen. Dessutom gav jag henne just under en tesked av nästan alla kakor. Det tycker jag är mer än väl för en liten 10 månaders som inte skulle behöva något socker alls. Men nej. Inte enligt de andra gästerna. Men vänta bara! Snart fyller dottern 1 och då ska det nog bli en trevlig överraskning för alla gäster. Vänta bara.. Ni kanske kan ana vad jag har i tankarna... Mauhahahhahaha! Sockerkriget har bara börjat!

MhFh

Kommentarer

  1. Jag tycker att dina muffins var hur fiffiga som helst! Ska absolut prova baka dem åt vår lillis ifall att vi ska iväg på en dylik tillställning. Tack för en jättebra och inspirerande blogg!

    //Heidi I-O

    SvaraRadera
  2. Oj tack :) Det var roligt att höra!

    SvaraRadera
  3. Ja den här diskussionen kan man ha hur länge som helst. Vi ger inte heller godsaker åt A, helt onödigt extra socker. Störande när den äldre generationen tycker att dom måste få smaka när det inte för något gott med sej. Bara A blir lite större så tänker vi nog lära henne att godsaker hör till kalas och speciella tillfällen :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse