Städa färdigt till varje fredag

Som liten förundrade jag mig alltid över vänner som städade på helgerna. Hemma i vårt hus städade mor alltid i början och i mitten av veckan så att huset var i topptrim för eventuella besök under helgen. Det här sitter ännu fast i mig och när fredagen knackar på dörren vill jag att bostaden är prydlig. Idag känns det dock som om jag bor i vääärldens jobbigaste, krångligaste och största bostad. Vanligtvis är städning en av mina favorit sysselsättningar för man ser snabbt ett resultat, men inte idag. Nu vet jag inte i vilken vrå jag ska börja, trots att jag vet att det tar exakt en och en halvtimme så är allting fixat.  Dessutom skäms jag kanske en aning om bostaden ser ut som ett kaos-hem för gubben är på jobb och jag.. är hemma! Nåh det är en dag imorgon också..

MhFh 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse