Förlossningsförberedelse

I måndags hade vi glädjen att besöka den eventuella förlossningsavdelningen. Jag är superglad för att de ordnar de här tillfällena att bekanta sig med sjukhuset, för barnmorskorna där får mig härlig lugn plus att de kom med många nyttiga tips och ordentlig fakta angående förlossningen. Till skillnad till min rådgivningskvinna, som inte kan ge mig något vettigt svar på mina frågor.. Tillfället på förlossningsavdelningen arrangerades på svenska och vi var fem par som deltog. När jag såg de andra kvinnorna kände jag mig som världens super-mum. Vi hade alla beräknat tid inom maj fördelat över hela månaden. Som vanligt väckte min mini-mage uppmärksamhet. Denna gång i form av starka ondska blickar. Då hade jag tom försökt framhäva den så mycket som möjligt så att jag verkligen skulle SE gravid ut. Jag kan ju inte rå över att jag äter som en liten häst och har en mage som inte växer därefter. 

Vi fick veta allt från olika sätt att lindra smärta till amningen och tiden på sjukhuset efter förlossningen. Nu känner jag mig igen lite säkrare. Jag är också övertygad om att min kille kommer ganska enkelt undan under denna graviditet. Om man bortser diskodansen, som krabaten utför i magen, har jag inte haft någon värk i kroppen, mått dåligt har jag gjort ett fåtal gånger (i genomsnitt en gång per månad) och humörsvängningarna går ut på att jag gråter vart tredje vecka. Jag har tom börjat acceptera tanken att jag snart kommer förvandlas till en strandad val och att ungen bara kommer ut på ett sätt. Då är det väl bara att fortsätta försöka få tiden att gå..

MhFh

I denna tänkte vi forsla hem krabaten från bb - babyskyddet för alla tuffisbarn

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse