mor upp i dagen

Som ung var det helt vanligt att vi med syster kom hem från skolan och mor lagt hela huset upp och ner. Tv-rum hade förvandlats till sal och tvärtom. Ibland stod ommöbleringen ännu på hälft och man fick söka sin väg fram genom möbeldjungeln. Min mor inspirerade oss många gånger att också flytta om i våra egna rum, så jag ser det helt naturligt att man svänger om hela hushållet ett par ggr i året. På onsdag kväll tittade jag runt i vår lya och konstaterade att den inte är planerad enligt det optimala. Till skillnad från min mor som sällan frågade lov eller idéer av oss andra tog jag min kille i beaktande o nämnde att jag inte var riktig nöjd. Tillsammans skissade vi upp olika förslag och slutligen kom han på en plan som verkade riktigt lovande. Så  när på torsdag när  Radiokillen T åkt iväg till jobbet la jag igång med ommöbleringen. När han vid lunch anlände hem var bostaden ännu ett fullt kaos, men det såg ut att bli riktigt bra. Vid mitten av dagen stod möblerna och inredningsartiklarna på plats och jag måste säga att jag är verkligen nöjd! Mest glad är jag över att jag har hittat en så bra andra hälft som kompletterar mig och finner briljanta lösningar när min egen hjärna låst sig. 

MhFh 

Tavlan behöver ännu flyttas och sedan är vår nya tv-hörna redo!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse