Retro teknik-fantast, med betoning på retro..

Min inofficiella sambo och älskade pojkvän har några gånger nämnt att jag eventuellt skulle kunna börja packa väskan, som ska med till bb. Själv har jag inte tagit någon stress. Jag vet ju var alla grejjer ligger och jag är bombis på att han hastigt kan rafsa med några prylar om det blir panikåkande. Dessutom sa läkarna att krabaten med största sannolikhet kommer att stanna i magen ännu ett tag efter beräknat så jag har tagit det ganska lugnt.

Idag börja jag ändå lite planera och läsa på internet vad andra tagit med sig till semestermålet. Kamera har varit något av ett måste har jag tänkt, men idag började jag överväga alternativet videokamera också. Jag har ju en som dammar i skåpet och gärna skulle användas. Radiokillen T skrattade till när jag nämnde kameran och skämtade att det är säkert en sådan med kassetter. Jag förundrade mig lite över svaret för det är ju en självklarhet att videokameror fungerar med små kassetter? Eller?!?

För att inte visa min dumhet grävde jag fram skönheten. Min trogna Panasonic årsmodell 2005. När jag tog fram de små kassetterna fråga Radiokillen T ironiskt vart VHS-kassetten ska läggas. HAHA! SÅ roligt.. (För dem som inte besökt mitt hem kan jag berätta att en äldre VHS-spelare står på nedre hyllan på tv-bänken) Tror nog jag får ta och googla lite hur "dagens" videokameror ser ut och fungerar..

Jag är ju mycket medveten om att jag är dålig med att uppdatera tekniska prylar, men SÅ Old School är jag väl ändå inte?

Mina nyaste prylar:
Plattången, 2013, gamla ~1998.
Kameran, januari 2011, gamla 2002
Mobilen, mars 2011, gamla 2010, där innan 2005
Laptop, augusti 2009, gamla september 2004
MP3 -spelare, begagnad år 2005 eller 2006?
Dammsugare, augusti 2007
Spelkonsolen, nåt slag efter att Playstation 2 blev lanserad?
DVD, 2007? Innan dess och ännu min kära VHS-spelare
Te-kokare, kaffekokare, brödrost, stavmixer, el-visp och strykjärn, alla fina gåvor till studenten år 2007.  Videokamera, 2005
Hårtork, 2005, gamla ~ 1996?


Mikrovågsugn äger jag inte längre.

Jag medger att jag nog inte är världens mest fashionista när det gäller prylar som fungerar med ström, men vet ni vad? De fungerar precis lika bra som igår! Och jag köper ju nog nytt sen när det riktigt är panik. Dammsugare levde jag ju ett och ett halvt år utan för att jag inte orkade fixa slangen som gått av.. Och internet klarar man sig också utan. Vadå primitiv..? Jag är nog bara lat med att byta ut saker som fungerar..

MhFh

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse