Hårvård

Håret växte super snabbt efter katastrof besöket hos julklapps frisörskan och för en par veckor sedan hittade jag av en ren slump en frisörska som förstod mina behov. Kände mig som värsta Hollywood-stjärnan när jag klev ut ur salongen. Dessutom kostade besöket löjligt lite. 27 euro för klipp och tvätt! Vips var en större del av våningarna borta och håret såg fräsch ut.

En sak jag dock märkt under en längre tid är att mitt hår blir lätt vågigt. Istället för att åtgärda problemet med att väta håret har jag övervägt en ny plattång. 

Den tidigare stenåldersversionen tar 20 min att bli varm och uppfyller inte riktigt sin funktion längre..

En välanvänd manick.. på 90-talet!

I och med att jag är otroligt snål har jag skjutit upp "behovet", men igår kunde jag inte längre motstå frestelsen. Jag cirkulerade på stan och fördrev tiden i olika butiker då jag skymtade en plattång som kostat 44,95. Nupris 10 euro. Jag trodde inte mina ögon. Hela bordet fullt med locktänger, plattänger och hårtorkar nästan gratis! Trots att alla "extra" utgifter (kläder, inredningsprylar etc som inte kommer direkt åt lillen) svider fastnade jag för att skrapa igenom utbudet. Jag kvalade länge mellan en mindre ganska känd modell och en liten större med justerbar värme tills jag slutligen valde den sistnämnda.


Nyaste familjemedlemmen

Nya verktyg för skönhet är ungefär som nya träningskläder. Rätt utrustning gör saker och ting lättare plus att man är mera motiverad till att sköta om sitt välbefinnande. Nu skulle jag ännu vilja besöka klädbutiker och inhandla snygga mammakläder, men jag vet att jag aldrig får tillbaka lika mycket när jag kan använda kläderna en månad. Så jag undviker att gå och titta på alla läckerheter istället. Lite hårvård får stå som ersättare. Och jag tror nog jag kommer använde plattången oftare än stackars hårtorken som får stå till min tjänst en handfull gånger per år..

MhFh    


Kommentarer

  1. Haha, nu minns jag då vi försökte använda stenåldersmanicken i åbo.. det var... nostalgiskt! Det var nog på tiden att du skaffade en ny, du kan ju t.ex. torka äppelskivor med den gamla ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse