Seriöst? Tassarna bort från min morgontidning!

Jag prioriterar en sak i mitt liv: Morgontidningen! Det är något jag inte vill välja bort om jag inte måste.


En kopp kaffe eller te, smörgås, yoghurt och morgontidningen. Någon få natt när jag varit uppe för att mata eller byta blöja har jag hört hur den pinfärska pappersfinurligheten trycks in genom postluckan. Lika snabbt dras den tillbaka och postluckan skramlar till. Den senaste veckan verkar det som att postiljonen tycker på tok för mycket om mitt tidningsutbud. Det är inte bara en eller två morgnar som den uteblir. Lika snabbt som den blivit en del av mitt liv försvinner den igen. Börjar bli tröttsamt att ringa varje morgon till postcentralen, men får väl ta det som en komplimang att postiljonen anser att jag har en bra smak på tidningar. :)

MhFh 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras