Maten runt ansiktet är en trend

När jag ser mina guddöttrar passar jag på att mata dem om de har mattider och de är tillräckligt samarbetsvilliga. Och oj så roligt vi har haft tillsammans!

Senast jag var hos den äldre av guddöttrarna hade hennes föräldrar bestämt att hon skall smaka på kalops med mos och rödbeta. Gött tyckte den lilla kläppen på knappt ett år. Dessvärre hade vi den lila-rosa smörjan mera kring öronen än i magen. Bokstavligen. Lillflickan tyckte det var ett ypperligt tillfälle att bekanta sig mig måltidens konsistens och smällde handen rakt ner i skålen. Så länge gudmor var fullt upptagen med att försöka torka upp det mesta från ena handen passade filuren på att lägga i den andra handen också. Där satt vi, guddotter och -mor med mat på bord, händer och kläder, inte i skålen. Tårarna rann av glädje och vi vred oss av skratt. Det vita köket var minst sagt stökigt! Inte nog med det. Innan jag riktigt hann ta få händerna torkade valde flickan att klia sig i ögonen. och i örat. Rosa är tjusigt som maskara kan jag berätta. Ja, det var nog ingen hit att jag matade henne, men vi fick oss eftermiddagens bästa skratt i alla fall och som tur var hennes föräldrar inte allt för sura. 

Nog hade jag förstått att det är roligt att mata de små änglarna, men minerna min dotter visat när hon smakat på potatis, banan, morot etc har nog varit festliga! Ni som inte ännu börjat med matportioner: Glöm inte kameran för det här vill ni inte missa! 

MhFh 

Kommentarer

  1. Jepp, vi passade till och med på att ta det på film :)

    SvaraRadera
  2. Det var ingen dum idé :)! Alfons 15 år kommer garanterat gilla filmen ;) Se till att spara tillräckligt många säkerhetskopior :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras