4 mån, 24 år och 84 år

Vår grannfru är änka. Hon är 60 år äldre än jag och vi har något annat gemensamt förutom att vi bor i samma hus; vi behöver sällskap. Idag efter att flickan klämt i sig nästa 300 ml mjölk ringde vi på hos damen och jag hann sörpla i mig tre koppar kaffe, två smörgåsar, en bulle samt rabarberkaka med vaniljsås innan vi gått igenom alla tidigare hyresgäster och husets historia. Härlig dam må jag säga! Jag vet inte om det beror på dåligt samvete för att jag bor så långt ifrån min egen morfar eller knappt har någon kontakt med min farmor, men jag kan inget annat än gilla grannfrun. Hennes historier är oändliga. För att inte tala om hennes ork och energi! Det här gör vi om!

MhFh 

Kommentarer

  1. Vad härligt, såna här historier blir man glad av :) Jag har många gånger tänkt att det borde ordnas träffar för hemmamammor och äldre personer som är ensamma, alla blir ju glada av att få lite sällskap en stund :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras