höstväder och kaffe

På förmiddagen tog vi en riktigt långpromenad med Skrutten, hunden och bebben. Riktigt härligt höstväder må jag säga! Det bästa med att vara dagdrivare är att man kan vara ute hur mycket man vill. Idag hade vi den stora äran att se en livslevande hackspett. Första gången för denna stadsflicka! Förhoppningsvis inte den sista :)


Tyvärr var den en aningen för långt borta för att få en skarp bild med min kamera

Efter att vi fått i oss en rejäl dos med frisk luft behöver man en god kopp kaffe.




Guta! Tack A för gåvan!
Nu ska jag fortsätta med mitt höstprojekt så länge lillen sover.

MhFh



Kommentarer

  1. Att på riktigt! Har du aldrig sett en Hacke Hackspett förut??? Jag är i chock, du rör ju dig ute i naturen, långa promenader osv... Fast du har ju ofta musik i öronen, så du missar hackande och då är det nog svårt att få ögonen på Hacke. Du får komma och bo hos oss, vi har en Hacke som bor på vår gård!
    Kram PinkLady från laaande

    SvaraRadera
  2. Jag har nog hört ofta, men aldrig lyckats bonga en :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras