Puttifjusk gräl

Ibland tycker jag nog att Finland är en skamfläck på världskartan. Vi strider om ärenden som äktenakapslagar och språk, när vi iställe kunde lägga denna energi på tolerans och samspel. Lika rättigheter är inte en självklarhet i detta land och fientlighet mot gömda rikedomar är vardagsmat. Jag skulle vilja säga "den äldre generationen", men jag vet att det också finns bland yngre.

Jag anser inte att vi längre behöver diakutera, jag vill se en förändring. I attityderna. Make me proud i höst när vi röstar om äktenakapslagen. Låt mig tala svenska om du förstår mig och kan svara på finska. Var realistiska när ni fördelar pengarna.

Nu är det alla tiders chans.
MhFh

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse