Städning av det extra rummet

 Nu ska julen ut! De sista blåbärsrisen och granbarren fick flyga sin kos från balkongen idag. Det blev storstädning med tömning av alla krukor och korgar, julgransfoten fick gå i gömman och vi dammsög hela mattan. Jag talar om vi för hade med mig en ivrig liten krabat som inventerade allting hon hittade. Dessutom rev hon av sig vantarna, sockorna, jackan etc. med jämna mellanrum så vi får hoppas att hon inte fick kallt i vårsolen.. Nu ligger allting på sin plats och vi väntar på varmare väder så att vi kan plantera sommarens blommor.




Blomman som åker in till natten.

Efteråt var vi riktigt utsvultna så det blev en resttortillapizza. Riktigt smaskigt trots att jag varit skeptisk till den i flera år. Det här behöver du:

1 övergivet tortillabröd från gårdagens tortillakväll.
valfri fyllning 
Jag körde malet kött, ost, paprika, tomat och ananas.

In med "pizzan" i ugnen 200 grader ca 10 min. 

Lägg på
 gurka, sallad och klickar av créme fraïche. 

Bon Appétit!



 MhFh

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse