Projekt: Mormors gungstol

Jag har länge vilat limma ihop mormors gungstol och måla den vit igen, men det har inte riktigt blivit av. Under visiterna hos svärföräldrarna har vi märkt att lillingen har en förkärlek för gungstolar, så nu har jag ett nytt projekt att fundera på! Vips kuskades gungstolen från min morfar till mina svärföräldrar och söndagen spenderade jag med att skrapa bort färg.. Och DET var inget LITET projekt inte! 

Före (lillen i bakgrunden :))

Sliten var den så det är bara att måla efter att det bruna och vita är veck



Ja, det slutade ju med att nästan hela familjen stod och skrapade!

Sista detaljerna..

Nu återstår färg och eventuellt någon mysig text!

MhFh

Kommentarer

  1. Ja, nog ha du skrapa! Fin blir den! Bra att sitta i oxå. Likadan i Norrby :)- soli-

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras