Haba haba tshutt tshutt

Svärmor har börjat träna. Med en s.k. Girya (kettleball, kahvakuula), ryskt träningsredskap. En solig dag beslöt jag mig för att testa fanskapet. Stolt slog jag upp armarna, lyfte upp vikten och bet ihop. Fyra långa, utmattande gånger. Mjölksyran forslade  i armarna. Ett litet leende smög sig fram på mina läppar. Ett leende som snabbt suddades ut. Av min svärmor! Hon gjorde inte bara fyra övningar utan dubbelt upp. Och det värsta var att det inte ens syntes på henne! Så genant! En ung kvinna som jag borde vara i värsta formen. Jag är övervunnen av en medelålderskvinna. Jag ville bara sjunka genom marken.. Snacka om wake up call! Jag är ju nog glad för hennes skull, men jag gjorde nog ett riktigt bottennapp.. 

För att åtgärda problemet har jag börjat träna med Jillian igen. Hjepp! Kvinnan som jag hade ett perfekt förhållande med tills magen började växa och jag blev tillsagd att vissa magmuskelövningar kan skada fostret efter vecka 16. Då övergick jag till gravidträning.

Nu ska jag återuppta stunderna med Jillian. För er som funderar vem Jillian är kan jag avslöja att hon är tv-kändis. Ja nu kommer jag ju inte träffa henne personligen, men jag brukar bjuda in henne till mitt vardagsrum. Om det sen är genom tv-rutan. Låt mig presentera : 30 day shred!




Jag försökte hemmaträna med hjälp av en bok...




... men fann det svårt att koncentrera sig fullt när barnet ligger nära och jollrar. Därmed behöver jag något jag kan komplettera den träningen med. 30 day shred är lämpligt för med uppvärmning och dusch klarar man sig undan på ca 45 min. Under tiden kan flickan underhålla sig själv på lekmattan eller sova.

För att lägga lite press på mig själv har jag bestämt mig för att jag måste uppdatera hit till bloggen varje gång jag tränar. På så sätt kanske det håller i denna gång. Dessutom har jag ett mål. För att jag är i relativt rätt vikt kan jag inte ha viktnedgång som motivationshöjare.

Jag vill:              - klara av tio armpressar med tårna i. Det kanske inte låter så hurja, men för någon som aldrig har klarat av ens en är tio ett ok mål.

                            - Jag vill komma in i baddräkten som hängt i lådan sedan 2005.

O nej, jag vet faktiskt inte varför jag köpt en sådan här modell när jag aldrig haft kroppen..

Så nästa sommar ska vi stråla som hot mama!

Wish me good luck!

MhFh 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras