Ett flämtande i mörknet

Här satt jag på soffan för en vecka sedan. Nunan fast i skärmen och läste bloggar. Mörkret hade lagt sig och endast tvn och datorn var på. Balkongsdörren stod uppe och släppte in frisk luft. Jag skrollade neråt på skärmen och läste ivrigt. Tvns ljud hade jag kopplat bort. Så ni kan tänka er att jag blev skrämd när jag plötsligt hör ett ljudligt flämtande bredvid mig. Shit! Det var nära att jag pissade på mig. Så skrämd blev jag.  Jag hade visst glömt att lillen låg inlindad i sitt täcke bredvid mig på soffan ännu. Piuh! Så nästa gång ska jag definitivt flytta henne till sängen igen eller lägga på lampan! Jag trodde redan att jag (vi) inte var ensamma. Det är inte så lätt ibland att komma ihåg att man är mamma när man har en tyst baby..

MhFh  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras