Runebergsdagen

Även min syster och hennes mans bröllopsdag. Det ligger något speciellt över 5 februari. Det finns nog ingen levande varelse i detta land som kan missa vem vi firar idag, vilket jag tycker är fin fint! Må det sen vara på grund av en tårta, men den tårtan har nog satt sina spår i finländarna. Ett mycket lyckat strategiskt drag inom marknadsföringen här. Ja, vart man än går stöter man på den saftiga lite julsmakande tårtan. När jag var liten tyckte jag inte det minsta om bakelsen, men efter att i år sökt efter den perfekta tårtan valde jag att baka egna. Så igår tassade jag och flickan till butiken efter ingredienser och satte igång med bakandet.




Kanske inte de estetiskt snyggaste, MEN nog de godaste JAG har ätit. Tihihi. De ovan fick åka med gubben till jobbet till hans arbetskolleger. Hoppas de inte blev beruskade av all punsch tårtorna simmade i..

Receptet snodde jag härifrån.

MhFh



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras