Imorgon (Idag?) är det KLÄNNING dag!

Här sitter jag uppe MITT I NATTEN och skrapar ihop ett kort! Jag BORDE ju SOVA redan den här tiden, men har haft så mycket att göra idag. T.ex. har jag talat ÖVER EN TIMME med en TELEFONFÖRSÄLJARE. Ungjävel som inte förstod vad NEJ betyder! Artig som jag är slängde jag inte på luren åt honom.. 

Nå imorgon blir det iaf en spännande dag för mig och lillen. Vi ska åka till Åbo av och an för att FIRA min FARMOR! Därför knåpar jag ihop mitt livs första födelsedagskort åt gumman. Ja, ni läste rätt. Mitt FÖRSTA födelsedagskort och kvinnan fyller 81! Det var på tiden säg. Man kan nog inte påstå att jag kommer från en normal familj och därav också dessa lustigheter. Jag märkte annars när jag blaskade det första kortet och fick börja om att det är helt SICKEN SVÅRT att göra ett kort åt någon man inte känner. vilka färger ska man använda, borde man lägga blommor eller hjärtan, glitter eller utan m.m. Imorgon blir det dock en första visit hos tanten. Småhäftigt. Jag har ju träffat henne på kalas och så, men aldrig besökt hennes hem. Det ska bli kul och väntar speciellt mycket på att se om det finns likheter i inredningen! Med andra ord är det tidig väckning för att hinna göra det sista; stryka och packa väskan med mat. 

Nu sängdags --->

MhFh 
De flesta av mina vänner kan ännu säga att en dag kanske de blir  mammor. Mitt nästa steg är farmor eller mormor. ÅLDERSKRIS?!?


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras