Samma värld?

Här sitter jag med min kaffekopp o läser dagens tidning. Vi har sovit extra länge med flickan och äter därmed en sen frukost. Bekymren är många och jag känner mig rent av överkörd - tills jag kommer till morgontidningens sektion världen. På ett uppslag kan jag läsa om över 900 personers död. Krig, bombattacker, virus, metro som spårat ur.. ibland känns det som om artiklarna har sitt ursprung i någon mardröm som inte berör mitt liv. Men det berör. Det är ju fruktansvärt. Mina problem har blivit små för stunden och jag ägnar de anhöriga en minut innan jag fortsätter mitt glamourös liv. Imorgon när jag läser tidningen har jag glömt dagens chock och blir lika upprörd. För att nyheterna är vardagsmat. Något felar rejält i den här världen.

MhFh

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse