Framsteg

Igår testade jag alltså Olgas träningsprogram igen. Idag körde jag samma. Uppvärmning. Därefter höftlyft, diagonala benlyft, doppa hälen, död insekt, rak planka och sidoplanka. Idag lade jag ännu på statiska utfall och armhävningar på fitnessboll. Snarare svettigt än tungt och det roliga är att det har skett en klar förändring sedan jag gjorde programmet för första gången för snart ett år sedan. Idag skulle jag kunna ha fortsatt hur länge som helst. För ett år sedan var jag helt slut efter förlossningen. Jag fick ju också träningsförbud under graviditeten så det är kul att se att kroppen är "sig själv" igen. Jag skulle ju kunna vara mycket bättre skick än vad jag är, men jag har iaf inte gått bakåt från vad jag var innan jag blev gravid. Det finns alltid risk för soffpotatisutseende när man är hemma och sitter mer än vanligt. Det blir nog bra det här. Bara det blir färdigt. På onsdagar från och med juni ska jag ta del av gratis parkgymnastik. Det ska bli kul! Får berätta mer om det när den har börjat.

MhFh

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse