Tävlingen väntar på det vinnande bidrag

I en mängd bloggar försöker hemmamammor fiska röster till deras barn, som är med i en riksomfattande tävling på ansiktsboken, där man kan vinna ett presentkort. Uppgiften är att ta ett foto på "att bry sig". Tävlingen KRYLLAR av ungar. Det andra är husdjur och det tredje pussande människor. Så idag när den äldre grannfrugan ringde på dörren och frågade om Radiokillen T kunde hjälpa till med hennes bandvarnare kittlade det i fingrarna att gå med och passa på att ta ett foto. KLICK! En ung karl byter batteri åt den äldre damen. Det är ju faktiskt ingen som postat en äldre generation i tävlingen. Har vi unga glömt dem när vi är så upp över öronen kära i våra små småttingar? 

Jag har ännu inte röstat för hittills har jag inte funnit ett enda foto med ny innovativ och kreativ idé. Jag är ledsen alla mammor, men er unge får inte min röst. 

Och när jag har publicerat detta inlägg kommer det ta mig i pannan för att jag gett det vinnande konceptet åt någon ;).. men då hoppas jag att ni bjuder mig med på resa! Det är det minsta ni kan göra.

MhFh 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse