Så här bor vi - Sovrummet

Nu har vi bott ganska jämt en månad i den nya bostaden. I och med att jag konstant flyttar kräver jag inte längre att mina nära och kära ska besöka alla bostäder så jag ska visa några foton här istället hur vi bor just nu. 

Igår var svärmor och -far här för att passa lilltösen några timmar så att jag fick ta mig i lugn och ro till butikerna för att leta efter gardiner. Jag hade redan spanat in några i IKEA, men när vi besökte varuhuset med lilltösen uttryckte hon sin åsikt och gardinerna fick stanna i butiken. Låt oss säga oss såhär. Vår dotter kan också skrika och föra oljud.. Hon skulle ju kunna ha valt en lite mera strategisk plats dock.

Så igår rullade jag iväg till en av mina favoritbutiker Hemtex och fann ganska mycket läckerheter för hälften av priset. Bland annat servetter, bordsduk, en filt och gardiner. Trots att jag tidigare varit nöjd med sovrummet valde jag att förvandla det till något helt nytt. En stil man inte skulle tro sig finna i mitt hem. Jag blev inspirerad av mormors gamla spetsgardiner. Därmed flyttade mormor in i rummet. 





Inte vet jag hur länge vi orkar titta på den något romantiska och lantliga stilen med både rosor och rutor, men tröttnar vi kan jag alltid flytta tillbaka gardinerna vi hade här innan och stilen ändrar totalt. Nu saknas bara min älskade kristallkrona i taket. Den finns ännu hos mor, men ska nog upp bara jag putsat den först.

Här satsas inte på kvadrater utan härliga ting som får leva tillsammans. Mera om hemmet senare. 

MhFh 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse