Kyckling Cordon bleu

Häromdagen såg jag ett holländskt matprogram där de tillredde den franska rätten Cordon bleu. Han berättade otroligt bra hur man ska laga maten så jag tänkte: Pice of cake liksom! 

Ja. Det var ju inte så svårt. Skala o tärna potatis, koka och kasta sedan i en wokpanna. Häll i morot i slantar, ärter, blomkål och spenat. Salta och peppra. 

Banka ut kycklingen till dubbel storlek. Själv slängde jag in filén i plast, tog min gamla stekpanna och lät den sköta resten. Salta och peppra. Lägg i ost och kokt skinka. Vik över och lägg fast med en träpinne som legat i vatten. Vänd i mjöl, vispat ägg och till sist skorpmjöl. Stek i  mycket olja. Den ska simma! Flytta på den ofta. 

Servera genast. 


Trots hur enkelt det var att tillaga rätten blev den ingen hit hos oss. Eller den slår inte de andra kycklingrätterna jag brukar laga 

MhFh


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse