Kvinnan i trafiken

Hur vet man vilka bilar som körs av kvinnor? I det här inlägget skjuter jag ju mig själv i benet, men på den här jorden finns det faktiskt kvinnor och kvinnor som inte kan köra bil. Ni känner till de som är överspända i trafiken och vill göra allting enligt boken? De som kör 70 istället för 80, bromsar in om mätaren skjuter lite över samt hänger bakom traktorer och långtradare för att de kan gå dåligt om de kör om? Istället orsakar de långa köer och irriterade medtrafikanter.

Hur kunde jag då veta att den röda öppna bilen på motorvägen i måndags kördes av en kvinna? 

För det första. Bilen rullade fram i en hastighet just under 110. Vilken kar i en sportbil kör UNDERhastighet? För det andra. Bilen vägrade flytta på sig och hängde på VÄNSTER fil trots att det inte fanns några bilar på höger fil.

Jag kan acceptera att man kör just under den begränsade hastigheten så länge man inte orsakar köer. Jag kan också acceptera att man inte kör om andra bilar om man är lite osäker på att bilen hinner ta sig förbi. En sak jag dock absolut INTE kan med är det där hängande på vänster fil på motorvägen. Varför är det ALLTID kvinnor som sitter och pantar och vägrar byta fil till höger? Ni kan inte påverka människor till att köra långsammare genom att blockera framfarten! Jag skulle då vilja veta vad som snurrar i dessa kvinnors huvuden.. 

MhFh 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse