Ålderstecken i garderoben?

På söndag blir det loppisdag. Jag har samlat fyra bananlådor med kläder som ska säljas. Färdigt upphängda på galgar och prislapp. Garderoben är inte riktigt lika rensad som jag skulle önska, men jag måste ju ha några plagg kvar? Det värsta är att tidigare sålde jag kläderna med givmild hand. Huvudsaken var att bli av med dem Nu när jag jag gick igenom plagg, i samband med att det är Marthornas Stora garderobsdag på lördag, märkte jag att jag har fått allt svårare för att slänga eller sälja. Först klingar alltid slantarna där i bakhuvudet. Har jag råd att köpa nya helt enkelt. Det andra, helt nya, fenomenet är att jag tänker att min DOTTER kanske vill ha dessa plagg i framtiden. JA ni läste rätt! Jag har svårt att sälja en del, allt för korta, klänningar till exempel för att jag tänker att hon KANSKE någon gång uppskattar mina kläder?!? Vintage och historia finner jag intressant och jag uppskattar allt som de äldre i våra släkter sparat åt oss. Däremot tänkte jag aldrig att JAG, mästaren i att sälja o slänga, skulle börja snålas på grund av en sådan här orsak. Ett arv åt mina barn. Ja nu har nog ålderdomen slagit kraftigt till! 

MhFh


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse