Slemsallad

Ni minns min text om vidrig mat. Typ halvfabrikat? Jag har blivit så kräsen.

I måndags var vi och äta till ett lokalt lunchställe med min pojkvän. Vanligtvis brukar jag nöja mig med buffe-maten, som brukar bestå av ett semi-varierande salladsbord och ett par varmrätter i en lägre skolmats-kvalitet.

När vi konstaterat att skolmaten inte tillfredsställde oss beställde Radiokillen T dagens schnitzel och själv provade jag på en fräsch Ceasarsallad med höna.

Fräsch vart långt ifrån sanningen. Man brukar säga att kocken är kär när man överdrivit med saltet, men vad ska man säga när god sallad simmade i majonäs? Den absolut inte spännande kycklingen var aningen torr och den stackars rödlöken kom inte alls fram i smak. Upplevelsen var ungefär den samma som att sitta på soffan med majonäsburken handen. Urk!

Jag brukar inte poängtera ut andras misstag, men den där salladen fick mig nästan att kasta upp. Den var i alla fall fyllig! På sitt eget sätt..

MhFh

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse