Semestern förbi

Nu får sommartorkan lämna min kropp och själ. Det är dags att börja uppdatera mitt liv!
Sommaren har gått så fort. Ni vet den där känslan när man äntligen fått sommarlov, sover bort hela regniga sommaren för att slutligen endast hinna köpa ny ryggsäck och penal innan skolan börjar igen? När man frågar sig själv varför man inte gjort allt det man planerat? Fakta är ju att alla säsonger går lika fort. På något sätt förväntar vi mänskor bara att semestern på något underligt sätt ska vara längre än alla andra perioder i livet. Hur förvrängt är inte det liksom?

Nåh. Jag har hunnit gå på min första festare. Upplevelsen blev inte riktigt den förväntade. Fjortisar kombinerat med giriga unga män slutar bara på ett sätt. Katastrof. Vi överlevde. Det är huvudsaken.

Jag har också haft en evig jakt på ett nytt arbete. Mera om dett följer inom kort.
Det ni behöver veta är att jag inte riktigt själv hellet hänger med i svängarna. Det är snart september och det betyder nytt jobb och flytt. Iik once again. Samtidigt har jag vant med mig känslan och har därmed inga problem med att lämna min gudomliga bostad.

Nu ska jag tassa iväg till stan och söka efter nya sportkläder. Jag lovade mig själv att jag ska börja träna regelbundet om jag får jobbet. Efter att jag imorse vaknade med grym smärta i axel kan jag inte längre slappa. Muskler. Jag behöver er!

MhFh

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse