42 plagg

I slutet av våren gick jag runt i butiker och dödade tid så länge Radiokillen T var på jobb. En modebutik efter en annan förstod jag plötsligt hur fjortis-stil jag hade. Remont-Säpinä inleddes. Jag kastade ut alla plagg som var korta, urringade eller som jag annars bara inte använt. Kom och köp skrek jag på Second hand-sajter och idag har jag sålt två tredjedelar av min garderob. Mitt mål är att ha kvar 42 plagg. Enligt guden Gock behöver en kvinna 24 plagg som kan kombineras sinsemellan. Iom att jag tvättar mina kläder ofta och i regel bor på två platser anser jag att 42 är mitt lyckonummer. Hit hör inte gummistövlar, underkläder och sockor. Undantag görs också för modeklassikerna. Dessa är pennkjolen, jeans-jackan, svarta pumps etc..  Slutliga antalet borde ligga på max 56. Jämför med min pojkvän som äger t.ex. 50 t-skjortor! Shit..

När min garderob är rensad från onödig saker ska jag överföra shoppingenergin och pengarna till mina matvanor. Kan en människa leva ett hälsosamt och gott liv på 60 euro i veckan? Det blir en nöt att knäcka.

Så vad ligger bakom alla dessa livsutmaningarna? Jag behöver lära mig kontrollera mitt liv på ett nytt plan plus att jag inte vill bära på en massa grejer när jag flyttar igen. Det ska gå snabbt och undan med fart att ta sig från plats a till plats b! Ett sätt att uppnå detta är att göra sig av med onödiga grejjer.
Ja, kanske jag är lite snål också.. Mindre shoppingbudget och mindre matkostnader betyder mera pengar till bostadssparkontot, pensionssparandet etc.. Kanske jag sedan äntligen får koll på mina träningsrutiner?

MhFh


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse