"Du är inte fet, men lite otränad.."

Två veckor sedan:

"Jag har inte liksom riktigt fattat ännu att det är sommar. Solen skiner, folk går i shorts och solglasögon. Skolbarnen har lämnat ytterrocken hemma och vinterkläderna är inträngda i förrådet. Själv går jag runt i yllesockor och byxor. Sommar. Redan? Tiden har gått så himla fort. Nu är det redan slutet av maj. Snart är det juni och vips innan vi vet om det så bär det av på Weekendfestival i Esbo. Såå jag längtar. Såå vad det ska bli kul! Innan dess dock ska vi se om jag lyckas flytta till huvudstaden och om det nappar med nya arbetsuppgifter.

Så morgonen inleddes med länk. Snacka om att ha blivit fet sedan jag blev tillsammans med Radiokillen. Jag har godkänt nu att fettet på benen darrar när jag går, att gäddhänget ännu finns kvar och magen bländar åskådarna. Längre kan jag inte täcka in de osportsliga kroppsdelarna. Istället är de i tillsyn för alla när jag tappert försöker upprätthålla mina kroppsliga former. Lägger ni märke till något?

Jag har blivit en kvinna!"

Idag:
Min träningsstart har inletts lite hackigt. Väldigt diskret för att vara ärlig. Jag lever på sådana rosa moln att jag knappt märker vad som händer i min omgivning. Eller min kropp. Mina muskler har gått och gömt sig! Så idag när en ny säsong av ett av mina favoritprogram "The biggest looser" inleddes på tv bestämde jag mig för att jag  också ska återuppta träningen. Kan de - kan jag! Snacka om program, som inspirerar! Jag gillar och starkt!

MhFh

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse