Hair stuff

Jag ogillar att gå till frissan. Det kostar pengar och mer sällan är jag riktigt hundra nöjd med slutresultatet. Idag när det blev tal om smink och utseende med väninnorna började ändå ett litet frö gro inom mig. Frissadags?

Jag har alltid varit ganska försiktigt med mitt hår och värnat om det. Kanske lite för mycket. Ingen har riktigt fått göra något ordentligt med det. Jag har inte vågat göra radiakala förändringar och klippa eller färga själv har inte ens kommit i tanken. Före idag. Min favoritfrissa har lång väntetid och ifall jag vill fixa mitt utseende och självförtroende NU så finns det två alt. Endera söka en annan frissa och försöka lita på att det är värt besöket eller så klipper jag själv. Ni kan gissa vilket jag valde.

Snipp snipp snipp. Voila. Pannluggen trimmad. Snärtigt. Känner redan hur den trötta tanten i spegeln börjar se mer ungdomlig ut. Kanske jag borde fixa topparna när jag håller på? Jag har ju inget att förlora. Förutom lite hår förståss. Snipp snipp snipp. Saxen i ena handen, liten vinkel på, dela upp håret i sektioner. Tunna ut lite. Skaka om, borsta.
Öppnar försiktigt ögonen. Hmm. Delar upp håret pånytt, snipp snipp snipp. Släpper ut. Borstar. Öppnar försiktigt ena ögat. Tacka vet jag youtube och alla kvinnor runtom i världen för deras perfekta videon över hur man enkelt och lätt trimmar sitt eget hår. Knappast kan jag köra det här år ut och år in, men lite trim skadar väl aldrig :) mer än nöjd med resultatet.

MhFh

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse