Dagisklappar

Här sitter jag då mitt i fnatten och försöker paketera in julklappar. Först ut är dagisfröknarnas små gåvor. Efter att gemensam gåva med de andra familjerna rann ut i sanden fick jag lätt panik. Slutligen köpte jag små nagellack som jag slår ihop med varsin bild på barnen. Och förståss en liten passande text på kortet.

Det där med gåvor till dagisfröknarna är alltid en svår sak. Det känns mer som värsta grymma tävlingen om vem som ger dyrast o mest än tanken bakom att tacka personalen. Det är maffiga kassar med märkesgrejer och fina skönhetsprodukter. På första dagiset kände jag mig lätt skit för att jag varken gav något stort eller dyrt. Ganska snabbt bestämde jag mig dock för att inte gå med i denna osynliga tävling. Dessutom har jag inte ens råd att köpa flera tiors julklappar åt mina egna barn, så ser ingen orsak till att överösa dagispersonalen med saker jag inte mäktar köpa.

Nej, jag tänker hålla fast vid att köpa små gåvor utvalda med liten eftertanke. De får trots allt lön för sitt arbete och slutligen är det inte det materialla som räknas. Jag anser att den bästa gåvan jag kan ge flickornas dagisfröknar det är att uppfostra mina barn så att de kan bete sig på dagis varje dag. Och det är en sak som aldrig kan kompenseras i varken pengar eller dyra gåvor.

MhFh

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse