POWERWALK med vagn innan allsång

Tjolahopp!

Här sitter vi och myser hela familjen i vardagsrummet uppbunkrade framför tvn; tösen med mjölk, Radiokillen T med en gigantisk skål fylld med kvarg och jag med hemlagad rabarbersaft. Allsång på Skansen har just kört sitt första avsnitt så nu har sommaren officiellt börjat! Innan Allsången var jag och tösen ut på en härlig powerwalk med vagnen runt motionsbanan. Upp och ner, ner och upp. Den första ordentliga med lite pulshöjande effekt. Sju sjutton! Jag tänkte ge upp i ett skede och stanna för att vila, men jag hörde den inre rösten som knackade på axeln och frågade med ett skitit leende: "tänker du ge upp?"

"Nej i helvete heller", svarade jag tillbaka och ökade takten. Dagens saldo: 4 km, en svettig och stolt mamma samt en hungrig unge. Det är sanne mig smart att ta ungen med för man går automatiskt snabbare när hon börjar skrika efter mat. Effektiv motivationshöjare! Några krokodiltårar hann de som tur inte uppstå under resan. Nu ska vi ta ett bad och börja lägga oss. 

MhFh 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras