Kökets snuskparadis

Jag är en typ av städfreak. Jag hatar att dammsuga, men det finns inget bättre än ett rent hem. Jag har också lärt mig att grundlig städning med jämna mellanrum gör susen. Speciellt när man ska flytta ut går slutstädningen så mycket snabbare om man inte behöver stå och gnugga alla vrån. När jag arbetade som fastighetssekreterare blev jag extra noga med att kontrollera städningen vid flytt ut. Jag visste ju själv hur uppskattat det är att flytta in i en bostad som är grundligt städad. Jag lärde mig också att kvinnor är rent av usla på att städa. I dagens HBL fanns en artikel som berättade om att dagens människor lägger mera tid på familjevård än hushållet och det kan jag bra tro på. Flickor ser inte smuts! Undantag bekräftar regeln. 

Låt mig visa vad jag menar. 

Spisen. Flera kvinnors hatobjekt. Andras bästa vän. Jag bakar mycket och tycker om att laga mat. Från arbetets sida vet jag också om hur viktigt det är i Finland med hygienen på restauranger och platser där man hanterar mat. Därmed försöker jag också hålla samma standard hemma. 




Här ser ni spisen i den nya bostaden. Den ser ju fin ut eller hur? Vill jag laga mat på den? 

HELL NO!

Låt oss ta en närmare titt.

Skruvarna på sidan



Ugnsluckan bär på en överraskning.
Yes det är dammråttor du ser..

Och slutligen min egen favorit: Knapparna

Tvätta gärna händerna efter att du rört dessa
innan du bakar åt mig..

Så gott folk. Jag tänker inte börja inspektera mina vänners spisar, men har du någon gång själv tittat efter vad du har för extra kryddor i maten eller muffinsen? 

För er som kommer till mig kan jag informera att det här är innan foton. Nu är spisen tvättad och dammsugad! :)

MhFh

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras