Plattfall

Så gick det med det träningspasset.
Min väninna, som för övrigt blivit otrolig kunnig om träning och kost, informerade mig om att vissa övningar inte är bra efter vecka 16. Men vad i h-vete? Hur ska jag då kunna träna styrka på ett roligt sätt?

Nåh efter lite googlande hittade jag ett par träningsprogram gjorda för gravida. Vad kul tänkte jag. Det är bara en lien detalj som stör mig. De är män som visar övningarna på bilderna och det är män som planerat de flesta program. Nu menar jag inget illa, men de verkar ju inte så jätte pålitliga dessa träningsprogram. Liksom, vad vet män om att vara gravid? De är säkert duktiga på att veta hur man tränar vissa muskler, men det är ju de gravida kvinnorna som känner till hur det är att göra träningarna med magen. Så upp och hoppa alla gravid kvinnor. Vem är med på att göra ett träningsprogram för gravida kvinnor gjort av gravida kvinnor?

MhFh

Kommentarer

  1. Jag kan inte låta bli att undra varför mina kommentarer aldrig fastnar här? I fredags kommenterade jag att Olga Rönnberg driver en blogg och en grupp på FB för gravida och post-gravida kvinnor om träning och hälsa.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse