Att ligga sig till toppen

Nä jag flyttade till medeltida staden hopades jag på ett uppsving i karriären och en ljus och framtid. För att nå det visste jag att jag måste jobba hårt och ha tålamod. Någonstans på vägen har dock min motivation tappats bort och jag är mera intresserad av att se resultat utan att lyfta några fingrar. Det händer sig att jag måste motivera mig själv ute i bilen att faktiskt stiga ut och tassa in på arbetsplatsen. Under tiden jag söker mig själv och stimulerande intressen fyller jag min lediga tid med att gå på dejter och söka alternativ. Kanske jag borde skaffa ett till jobb för att underlätta den ekonomiska situationen, grunda eget, starta verksamheten för en förening, aktivera mig i någon existerande, skola om mig eller söka anda möjligheter hur man kan klättra på karriärtrappan?

Det snurrar mycket män i mitt liv, det förnekar jag inte, och jag skulle inte heller höja ett ögonbryn om någon tror mig utnyttja män. Deras umgänge ja, men inte på andra sätt så misstolka mig inte i bloggen. 
Frågan hur kvinnor utnyttjar män är dock ytterst aktuell just nu. Att nå dit man vill. Det är inte bara en och två kvinnor som fått sin vilja igenom genom att sära på benen. Något folk föraktar, men vet om att finns. Inte något som man öppet motverkar heller och försöker minska på. Jag trodde aldrig själv att jag skulle stöta på fenomenet, men efter att spenderat en kväll ute i dimman med representanter från jobbet och våra samarbetspartners lärde jag mig ganska hastigt att det bara är ens eget samvete, självbehärskning och stolthet som står som gräns. Med lite list och ett tydligt mål är allting möjligt. 

Jag tog upp ämnet med min ex-pojkvän under helgen. Jag nämnde tydligt att om jag skulle vilja och ha lite mera skinn på näsan skulle jag enkelt kunna förvandlas till en av de kvinnorna. Han skrattade till och tyckte att det var en win-win situation. Blä! Äckligt tyckte jag att han syftade på den stereotypiska sekreterarrollen som ligger med sin chef, men han hade en point. Kvinnorna måste ju i en viss mån njuta av det också precis lika mycket som männen. Om det sen är mättande av karriärtörsten (eller förväntningar av den), den sexuella njutning eller kanske spänningen i en arbetsplatsrelation så måste det finnas något som ger motivation till akten. Jag är dock inte övertygad om att jag själv vill ta reda på var glöden sitter trots att jag vanligtvis är öppen för de flesta experiment. Man ska nog ha en hel del självförtroende och ett klart mål i sikte för att kunna verkligen dra nytta av det. Tror jag tills vidare nöjer mig med att söka den äkta kärleken. Till dess.

MhFh     



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras