Lets talk 2017

Ett riktigt gott nytt år mina vänner! Och ovänner <3 jag antar jag som många andra bloggare har en drös med avundsjuka människor le personer som helt enkelt inte tycker om mig som läser bloggen i hopp om motgångar. Jag tackar för uppmärksamheten :) resten bjussar jag på!

Jaha så va ska vi satsa på är 2017?  Iom att 2016 nu var vad det var tänker jag försöka påverka mer hur 2017 blir. 

Mitt nyårslöfte: Skratta mer!

Mål 1: titta dig i spegeln innan du far hemifrån och le åt dig sj. Det är betydligt roligare att spatsera på stan som glad än butter.

Mål 2: träna regelbundet. Hittills har tränande fallit in i en sporadisk svacka så nu ska vi bort därifrån.

Mål 3: läs minst 3 böcker.

Tror ni jag klarar av det? Det är de små stegen som gör största förändringen.

Dessutom håller jag på att bli mitt gamla organiserade jag igen och mindre gnällig. Thats a start.

Den största utmaningen är definitivt den ekonomiska biten. Jag har ju alltid klarat mig och trollat med tom de minsta mynten, men nu har jag ett relativt stort hem i proportion till familjen så jag kommer nog att få budgetera noggrannare.

Möjligheter då? För första gången känns det som att jag inte har någon aning om hur 2017 kommer att sluta. Kommer jag bo kvar här? Jobba med samma? Har det hänt något stort i vänskapskretsen? Har jag någon man i livet? Ganska spännande faktiskt. Och samtidigt lättande. Att bara ta dagen som den kommer och njuta av varje stund. Vi kan ju återkomma om ett år och se ifall jag är lika positiv då.

Är det ngt spec ni vill jag ska blogga om så ta kontakt. Annars kör vi spontant plan som alltid!

MhFh

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse