Det duger.

Jag är nog ussel på att jämföra och köpa teknik. Det kanske också är en orsak varför jag skjuter fram alla köp tills det verkligen MÅSTE köpas. Det vanliga i dagens läge är att man kollar lite hemma innan man åker till butiken alt. beställer hem. Nå i mitt fall går det till som alltid. Endera köper någon annan den tekniska appareten åt mig o ifall jag måste sköta inköpen sj så går det till som idag. Jag kollade lite innan vilken butik som har en LG. Den förra fungerade prima så kände att jag vill köra ett säkert kort. Körde iväg till butikerna och gick in för att kolla utbudet. Den första butiken hade ingen LG på lager så tackade för den vänliga betjäningen och gick in till grannen. De hade många LGn och till ett hyfsat pris. Sneglade lite på försäljaren som inte hade någon kund o började titta igenom utbudet. Tio minuter senare hade jag gått igenom modellerna o försäljaren ignorerade mig ännu. Tassade iväg till den sista affären. Där va alla andra tydligen också efter en ny telefon så väntade femton minuter på att någon försäljare skulle bli ledig. En kvinna frågade snällt av en försäljare som stod och tittade på skal med sin kund var hon kunde hitta en ny laddare. Försäljaren fnyste åt damen, visade var laddare ligger och vände ryggen till. Jag bestämde mig hastigt för att återvända till den första affären. Begärde efter en som liknar mest den förra och sju minuter senare hade jag betalat. Så nu har jag en telefon. Fråga mig inte modell eller egenskaper för det vet jag inte. Och helt ärligt; så länge den spelar är jag nöjd. Jag må vara tekniskt otroligt okunnig, men har inte ännu någonsin haft en telefon eller dator som jag inte skulle ha klarat mig med. Det var den historien.

MhFh

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse